Ερωτήσεις που λάβαμε:

Τι απαντάμε σε όσους υποστηρίζουν ότι η Εκκλησία υποτιμά τη γυναίκα;

Η απάντηση της ιστοσελίδας μας:

Την πρώτη και πιο πειστική απάντηση τη δίνουν οι ίδιες οι γυναίκες, που αποτελούν βασικά στελέχη της Εκκλησίας και προσφέρουν με ανιδιοτέλεια και προθυμία τις υπηρεσίες τους στο φιλανθρωπικό, κατηχητικό, ιεραποστολικό έργο της. Και δεν  μπορεί να υποστηρίξει κανείς ότι όλες αυτές είναι απλοϊκές, αγράμματες γιαγιάδες ή άτομα χαμηλής νοημοσύνης. Είναι πρόσωπα με χαρίσματα και γι’ αυτό συνεργάζονται με τους κληρικούς ποιμαντικό έργο της Εκκλησίας.

Τη δεύτερη απάντηση την παίρνουμε, αν αναλογιστούμε ποια ήταν η θέση της γυναίκας στην προχριστιανική εποχή, τι δικαιώματα πολιτικά και κοινωνικά είχε, ακόμη και αν ήταν αρχόντισσα, αυτοκράτειρα ή και «θεά» του Ολύμπου! Σε μια τέτοια κοινωνία  έρχεται ο Απόστολος Παύλος να διακηρύξει « οὐκ ἔνι ἄρσεν και θῆλυ… πάντες γάρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ» (Γαλ. γ’ 28).Βέβαια, κάποιοι κατηγορούν τον Απόστολο Παύλο, επειδή δεν επιτρέπει στις γυναίκες να κηρύττουν δημόσια, να είναι φιλάρεσκες,τις συμβουλεύει να είναι νοικοκυρές κλπ. Και σήμερα η Εκκλησία -έστω κι αν κάποιες εξωτερικές συνθήκες έχουν αλλάξει- κάπως έτσι θέλει τις γυναίκες. Σοβαρές, σεμνές, αξιοπρεπείς. Αυτά δεν είναι υποτιμητικά για τους λογικούς ανθρώπους κάθε εποχής.

Συχνά γίνεται λόγος και για το αποστολικό ανάγνωσμα της Ακολουθίας του Μυστηρίου του Γάμου. Κάποιοι στέκονται μόνο στην τελευταία φράση του τελευταίου στίχου, (Εφεσ. ε΄33) «ἡ δε γυνή ἵνα φοβεῖται τόν ἄνδρα» και διαμαρτύρονται. Αν όμως διαβάσουν ολόκληρο τον στίχο,καθώς και τους προηγούμενους,  θα ανακαλύψουν τι ακριβώς εννοεί ο Απόστολος!

Ένα ερώτημα που ακούγεται τα τελευταία χρόνια και έχει την αφορμή του από το χώρο των προτεσταντών, είναι γιατί οι γυναίκες δεν γίνονται ιερείς. Η ιεροσύνη βέβαια δεν είναι επάγγελμα ούτε κάποιος τίτλος τιμής,στον οποίο πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι οι άνθρωποι. Είναι ένα ειδικό χάρισμα που δόθηκε στους άνδρες, όπως υπάρχουν κι άλλα χαρίσματα που ο Θεός έδωσε μόνο στη γυναίκα (πχ μητρότητα). Τα διαφορετικά χαρίσματα δεν σημαίνουν ανισότητα, αλλά οδηγούν στην αλληλοσυμπλήρωση και την ενότητα. Ο Κύριός μας ως άνθρωπος ήταν άνδρας και οι δώδεκα Απόστολοι επίσης. Κατά την παράδοση αυτή ηΕκκλησία αναθέτει τη διακονία των κληρικών μόνο σε άνδρες.

Ο Κύριος Ιησούς Χριστός, όπως βλέπουμε στα Ευαγγέλια, έδειξε πολλή αγάπη και εμπιστοσύνη στις γυναίκες, παρά τις αντιλήψεις τις εποχής. Kαιοι Πατέρες της Εκκλησίας πολλές φορές ύψωσαν τη φωνή τους για να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των γυναικών, κατηγορώντας ακόμη και τη νομοθεσία ως άδικη και μεροληπτική.

Το πιο σημαντικό είναι ότι ο κάθε άνθρωπος, άνδρας ή γυναίκα, έχει κληθεί από τον Θεό να γίνει άγιος και γίνεται φορέας των χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος, όπως βλέπουμε και στο βίο του πλήθους των αγίων γυναικών, που η Εκκλησία μας τιμά με μεγάλη λαμπρότητα.