Ερώτηση που λάβαμε:

Ακουμε συχνα καθηγητες στο σχολειο να λενε : ” ολοι στον ιδιο θεο πιστευουμε αλλα με διαφορετικο τροπο”.Πώς γινεται να πιστευουμε στον ιδιο Θεο οταν ο ”θεος” των μουσουλμανων για παραδειγμα επιτρεπει πραγματα (φονο,μοιχεια) που στην δικη μας πιστη θεωρουνται θανασιμα αμαρτηματα ;
Πρεπει να ανταποκριθουμε σε αυτη την προκληση και αν ναι ποια ειναι η σωστη απαντηση ;

Η απάντηση της ιστοσελίδας μας:

Η θεωρία «όλοι στον ίδιο Θεό πιστεύουμε με διαφορετικό τρόπο» είναι λανθασμένη. Η σωστή τοποθέτηση είναι ότι όλοι οι άνθρωποι κάποτε πιστεύαμε σε ένα Θεό, στον ίδιο Θεό. Αλλά σταδιακά οι λαοί εκφυλίστηκαν και εξέπεσαν στην πολυθεΐα και στην ειδωλολατρία.

Οι διάφοροι ιδρυτές των θρησκειών (Μωάμεθ, Κομφούκιος, Βούδας κλπ) μας άφησαν αλληλουσυγκρουόμενες απόψεις για τον Θεό ή για «τον θεό» τους. Σύμφωνα με αυτούς ο Θεός ζητά πολέμους, εκδικήσεις, ανηθικότητες, διαστροφές κλπ.

Τι διαφορετικό έχει ο Χριστός σε σχέση με άλλους ιδρυτές θρησκειών;

Στην Παλαιά Διαθήκη υπάρχουν γύρω στις 330 προφητείες για τον Χριστό συγκεκριμένα που περιγράφουν λεπτομέρειες για τη ζωή του, και 2000 γενικότερα, που έχουν γραφεί εκατοντάδες χρόνια πριν από την έλευσή Του. Τα χειρόγραφα του Κουμράν που βρέθηκαν το 1947 στη Νεκρά Θάλασσα τεκμηρίωσαν την αυθεντικότητατων προφητικών κειμένων της Π.Διαθήκης.

Η Καινή Διαθήκη που περιγράφει τη ζωή, το έργο και τη διδασκαλία του Χριστού είναι το πιο αξιόπιστο βιβλίο όλου του κόσμου, με βάση επιστημονικά κριτήρια. Σχετικές πληροφορίες μπορείς να δεις σε αυτή την ανάρτηση. Οι παλαιότεροι από τους κώδικες που περιέχουν την Καινή Διαθήκη (ο σιναϊτικός, ο βατικανός και ο αλεξανδρινός) γράφτηκαν γύρω στο 250 μ.Χ., 200 χρόνια μετά την εποχή που τα έγραψαν οι συγγραφείς της Κ.Δ. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι κώδικες που μας σώζονται αντέγραψαν τους παλαιότερους πριν ακόμα έλθει ο Αγ. Κωνσταντίνος, πριν εδραιωθεί ο Χριστιανισμός.

Ο Χριστός δεν είναι μυθικό πρόσωπο. Σημαντικές ιστορικές ιουδαϊκές πηγές (ιστορικός Ιώσηπος, η ραββινική φιλολογία, το Ταλμούδ) καθώς και 34 ειδωλολάτρες συγγραφείς μέσα από 116 κείμενα αποδεικνύουν την ιστορική ύπαρξη του Ιησού Χριστού.

Ο Χριστός είναι ο τέλειος Άνθρωπος, ο απολύτως Αναμάρτητος. Όλη η ζωή Του μπορεί να χαρακτηριστεί ως έκφραση της τελείας αγάπης. Ο Ιησούς Χριστός είχε μια ταπείνωση άφθαστη και μια υπομονή ανεξάντλητη χωρίς κανένα ίχνος φανατισμού και επίδειξης που έχουν οι ψευδομεσσίες και αρχηγοί θρησκειών. Ήταν ο Μόνος τέλειος και ο Μόνος άγιος. Γι’ αυτό τολμούσε και ρωτούσε “ποιος από εσάς μπορεί να με ελέγξει  έστω και για μία αμαρτία; “. «Τίς ἐξ ὑμῶν ἐλέγχει με περὶ ἁμαρτίας;» (Ιω. η΄ 46). Κανείς δεν τόλμησε να πει τίποτε, ούτε οι εχθροί Του.

Ο Χριστός αφού εφάρμοσε πρώτα ο Ίδιος τις θείες αλήθειες ή απαράμιλλες αρετές, έπειτα τις δίδαξε. Δίδαξε ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι μεταξύ τους. Δίδαξε τις πιο μεγάλες αρετές, την αγάπη και τη συγχώρηση. Δίδαξε για αρετές τέλειες και άγνωστες μέχρι τότε. Μίλησε για ταπείνωση, θυσία, πραότητα, αυταπάρνηση, υπομονή, ανεξικακία. Όλοι οι μεγάλοι μελετητές των θρησκειών αναγκάζονται να ομολογήσουν ότι δεν υπάρχει ανώτερη διδασκαλία από αυτήν που κήρυξε ο Χριστός.

Ο Χριστός είναι ο μόνος θρησκευτικός ηγέτης που είπε ότι είναι Θεός. Υπάρχουν αρκετά χωρία στην Κ.Δ. που φαίνεται αυτό: Εγώ υπήρχα πριν τον Αβραάμ «πρὶν Ἀβραὰμ γενέσθαι ἐγώ εἰμι» (Ἰω. η΄ 58), στον νομοδιδάσκαλο Νικόδημο «ὁ ἐν τῷ οὐρανῷ καταβάς, ὁ υἱὸς τοῦ ανθρώπου ὁ ὢν ἐν τῷ οὐρανῷ» (Ἰω. γ’ 13), ο ίδιος ο Κύριος στους μαθητές «ὑμεῖς φωνεῖτέ με, ὁ Διδάσκαλος καί ὁ Κύριος, καὶ καλῶς λέγετε· εἰμὶ γαρ» (Ἰω. ιγ’13). Τη Μεγάλη Παρασκευή στο Συνέδριο όταν οι Ιουδαίοι ρωτούσαν τον Κύριό μας εάν είναι ο Υιός του Θεού απάντησε «ἐγώ εἰμι» (Μαρκ. ιδ’ 62).

Η μεγαλύτερη απόδειξη της θεότητας του Χριστού και ότι η πίστη μας είναι η μόνη αληθινή, είναι η Ανάσταση Του. Αν και πολλοί προσπάθησαν να τη χτυπήσουν δεν τα κατάφεραν. Όλοι οι άγιοι Απόστολοι είχαν μαρτυρικό θάνατο, εκτός από τον Ιωάννη, που πέθανε στην εξορία. Άρα οι άγιοι Απόστολοι μαρτύρησαν για ένα ψέμα; Επίσης, το αίμα των 11 εκατομμυρίων μαρτύρων, μόνο των 3 πρώτων αιώνων, οι οποίοι έχυσαν το αίμα τους για τον Αναστημένο Κύριο είναι η μεγαλύτερη απόδειξη της Ανάστασης του Χριστού.

Γιατί όμως η μία αληθινή Εκκλησία είναι Ορθόδοξη;

Ο Χριστός ίδρυσε μία μόνο Εκκλησία. Η Εκκλησία αυτή των πρώτων αποστολικών χρόνων είναι η Ορθόδοξη διότι μόνο αυτή δεν έχει αλλάξει τίποτε ούτε στο δόγμα, ούτε στο ήθος, ούτε στην παράδοση. Διατηρεί ανόθευτη και αυθεντική τη διδασκαλία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, των αγίων Αποστόλων και των θεοφόρων Πατέρων. Διατηρεί αναλλοίωτη την Ιερά Παράδοση των πρώτων χριστιανικών χρόνων. Μόνο μέσα από την Ορθόδοξη Εκκλησία μπορεί να γίνει κάποιος άγιος, διότι είναι η μόνη Εκκλησία που έχει τη χάρη του Αγίου Πνεύματος και τα Μυστήριά της είναι έγκυρα. Τέλος, στην Ορθόδοξη Εκκλησία έχουμε θαυμαστά σημεία όπως το Άγιο Φως, τα χαριτόβρυτα ιερά λείψανα (πολλά από τα οποία είναι άφθαρτα και ευωδιάζουν) και άλλα αμέτρητα θαύματα που φανερὠνουν την γνησιότητα και την δύναμη της πίστεώς μας.

Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις στο βιβλίο “Σε ποιον Θεό να πιστέψω;” του Μάριου Δομουχτσή, εκδόσεις “Ο Σωτήρ”.