Ερώτηση που λάβαμε:
Ο Θεός έφτιαξε τον κόσμο τους ανθρώπους και τα ζώα από αγάπη. Αλλά γιατί να βάλει σε αυτόν (κατά την παλαιά διαθήκη) μόνο δύο ανθρώπους (αρχικά) και να τους απαγορεύσει να κάνουν μόνο ένα πράγμα; και εφόσον γνώριζε ότι θα κάνουν το λάθος, γιατί εξαρχής δεν έφτιαξε όλους τους ανθρώπους χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αμαρτίες, αλλά προτίμησε να μας κάνει τον δρόμο δύσκολο για να κερδίσουμε πίσω τον παράδεισο; Δεν θα μπορούσε να είχε βρει άλλο τρόπο ώστε από αγάπη να μην με κάνει να υποφέρουμε; εμείς όταν αγαπάμε κάποιον αγωνιζόμαστε για ακριβώς το αντίθετο, να μην πληγώνουμε και να μην ταλαιπωρούμε όταν προσφέρουμε κάτι σε κάποιον! Γιατί λοιπόν ο Θεός να συμπεριφέρεται έτσι και να εκφράζει την αγάπη του από την αρχή της δημιουργίας του κόσμου με αυτό τον τρόπο; Δεν θα μπορούσε να είχε αποφύγει όλη αυτή τη διαδικασία; και όντας παντογνώστης να αποτρέψει την αιώνια καταδίκη όλων των ανθρώπων που απλά δεν τους δόθηκε η φώτιση και η ευκαιρία να πιστέψουν; Συνεπώς για ποία αγάπη του Θεού μιλάμε εάν γνώριζε εξαρχής ότι θα καίγονται στην κόλαση εκατομμύρια ψυχές;
Η απάντηση της ιστοσελίδας μας:
Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο από άπειρη αγαθότητα και αγάπη, επειδή ο Ίδιος είναι αγάπη (Α΄ Ιω δ΄ 8). Επειδή ο Ίδιος ζούσε και πριν δημιουργήσει τον κόσμο μια πανευτυχή ζωή, θέλησε, όπως γράφει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, την ευτυχία του αυτή να τη μεταδώσει και σε άλλα πλάσματα λογικά σαν κι Αυτόν. Έτσι δημιούργησε αρχικά το νοητό κόσμο, δηλ. τους αγγέλους, κατόπιν τον υλικό και αόρατο κόσμο και τέλος τον λογικό άνθρωπο.
Η αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο ήταν τόσο μεγάλη ώστε έδωσε το ξεχωριστό προνόμιο σ’ αυτόν, να συμμετάσχει στη μακάρια ζωή Του, τη δυνατότητα να γίνει «κατά χάριν Θεός» (το «καθ’ ομοίωσιν») και να χαίρεται αιώνια μαζί Του. Του έδωσε όμως, συνάμα και το «κατ’ εικόνα», το να πλαστεί δηλαδή έχοντας κάποια «θεϊκά χαρακτηριστικά»· το κατ’ εξοχήν χαρακτηριστικό είναι το αυτεξούσιο, η ελευθερία.
Γιατί όμως ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, αφού γνώριζε, ως παντογνώστης που είναι, ότι στο τέλος κάποιοι θα κολαστούν;
Ακριβώς λόγω της ελευθερίας με την οποία είναι συνυφασμένη η ανθρώπινη φύση. Ο Θεός δεν έφτιαξε «ρομπότ» «προγραμματισμένα» να επιλέγουν πάντα το θέλημά Του. Έφτιαξε ανθρώπους ελεύθερους, οι οποίοι μπορούν όποτε θελήσουν να Τον απορρίψουν, να Τον χλευάσουν – ακόμα και να Τον σταυρώσουν επέτρεψε. Ελευθερία στον κόσμο μας υπάρχει μόνο όταν υπάρχει δικαίωμα επιλογής.
Επίσης, ο Κύριος είχε πει «πολλοί εἰσι κλητοί, ὀλίγοι δὲ ἐκλεκτοί» (Ματθ. κβ΄ 14). Δηλαδή, καλούνται όλοι οι άνθρωποι ανεξαιρέτως. Διότι ο Θεός θέλει όλοι οι άνθρωποι να σωθούν και γι’ αυτό σταυρώθηκε ο Χριστός, για τη σωτηρία όλων. (Β΄ Κορ. ε΄ 14). Το ότι δεν σώζονται όλοι, δεν οφείλεται στο ότι δεν θέλει ο Θεός, αλλά δεν θέλουν οι ίδιοι που τελικά δεν σώζονται. Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο για να Τον ακολουθήσει στον Παράδεισο· του έδωσε όμως την ελευθερία, αν το θέλει, να επιλέξει την κόλαση, την απομάκρυνση δηλαδή από Εκείνον.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο προδότης Ιούδας. Όταν ο Χριστός τον κάλεσε κοντά Του ήταν άξιος για το αποστολικό αξίωμα. Και στη συνέχεια ο Κύριος έκανε τα πάντα για να σώσει τον Ιούδα. Δεν τον ξεχώριζε από τους άλλους μαθητές, εάν και γνώριζε ότι είναι κλέφτης. Τον έστειλε και αυτόν μαζί με τους άλλους να κηρύξει, του έπλυνε τα πόδια, ειδοποίησε ότι κάποιος θα Τον προδώσει προκειμένου να τον αφυπνίσει κλπ, χωρίς ποτέ να παραβιάσει το αυτεξούσιό του (την ελεύθερη βούληση, την τη δική του προαίρεση). Ο Ιούδας, όμως τυφλωμένος από τα πάθη Του, έμεινε αναίσθητος και οδήγησε τον εαυτό του στην απώλεια.
Συμπερασματικά, καταλήγουμε στην αλήθεια ότι ο Θεός χάρισε στον άνθρωπο το δώρο της ελευθερίας και από τον ίδιο τον άνθρωπο εξαρτάται το πώς θα το χρησιμοποιήσει.
Ο Θεος εξεφρασε την αγαπη του δινοντας μας ελευθερια! Οποιος θελει σωτηρια ειναι στο χερι του να την αποκτησει! Ετσι ακριβως και στον Αδαμ κ την Ευα! Ηταν στο χερι τους να μενουν αιωνια στον Παραδεισο αλλα υπεκυψαν στον πειρασμο!
Πες αδερφε πως ειναι ετσι, θεωρεις σωστη αυτη την πραξη του θεου ; Να πληρωνουμε εμεις την σταση αυτων των ανθρωπων ενω δεν φταιμε ; Και αλλωστε αν υπηρχε μονο ο αδαμ και η ευα στον παραδεισο ποιος ο λογος ολης της δημιουργιας για δυο ανθρωπους; Η απαντηση σου ειναι πολυ πιο απλη και δεν καλυπτει καθολου την παραπανω ερωτηση
Με συγχωρεις που δεν μπορεσα να σε καλυψω…νομιζω οτι θα σε καλυπτει και το σχολιο του Ν. !
Αδερφός! Το είπες και μόνος σου! Όλοι στη γη θεωρούμαστε αδέρφια γιατί έχουμε δύο κοινούς προγονικούς γονείς τον Αδάμ και την Εύα, άρα όπως κι αυτοί έτσι κι εμείς έχουμε το προπατορικό αμάρτημα δηλαδή και εμείς να ήμασταν ο Αδάμ ή η Εύα θα είχαμε κάνει το ίδιο κακό με αυτούς, διότι ο άνθρωπος πάντα είχε την τάση προς στην αμαρτία. Και άλλωστε η τόση δημιουργία του Θεού πλάστηκε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του ανθρώπου αλλά και να μπορεί να αυξηθεί. Επιπλέον δεν θα κρίνουμε εμείς αν αυτή η πράξη του Θεού ήταν σωστή ή όχι. Και τέλος δεν σημαίνει ότι επειδή ο Θεός ήξερε ότι θα αμαρτήσουν ο Αδάμ και η Εύα θα τους στερούσε την ελευθερία τους, ο άνθρωπος είναι υπεύθυνος για αυτό που έκανε, ο Θεός είχε πει στον Αδάμ και την Εύα τι να κάνουν, αλλά αυτοί δεν υπάκουσαν. Πρόβλημά τους.
Το να κουβαλα ο καθενας μας αμαρτιες που δεν εχει κανει , δεν το θεωρω και τοσο δικαιο δεν ξερω για εσενα… Απλα εμενα μου ειναι ακαταληπτος ο τροπος που ενεργει ο θεος γιατι θα μπορουσε καλιστα να ειχε πλασει οσους ανθρωπους ειμαστε εμεις τωρα στη γη και να του ειχε δωσει την ελεθευρια να επιλεγουν αν θελουν να μεινουν η να φυγουν.. Οχι να επλαθε δυο που να ηξερε οτι θα αμαρτησουν και εξαιτιας τους εμεις θα ποναμε και θα αγωνιζομαστε μεχρι να πεθανουμε ; Γιατι ο θεος να χρησιμοποιει τον πονο ως μεσω παιδαγωγιας δηλαδη ; Αλλοι τροποι δεν υπαρχουν ;
Καλύτερη απάντηση θα σου δώσει η ιστοσελίδα των Χ.Α. αλλά εγώ πιστεύω πως όπως η μητέρα και ας ξέρει ότι το παιδί της θα κάνει αταξίες το γεννάει γιατί το αγαπάει, έτσι γίνεται και με τον Θεό. Έπλασε τον Αδάμ και την Εύα στον Παράδεισο και ας ήξερε ότι θα αμαρτήσουν αλλά επειδή ο Θεός όλους τους ανθρώπους αγαπάει δεν τους στέρησε την ελευθερία τους να επιλέξουν τη μοίρα τους. Επίσης, ο Θεός μας βοηθάει με διάφορους τρόπους από τότε να ξαναέρθουμε στον Παράδεισο(με το ευαγγέλιο, τις δέκα εντολές κ.α.) λόγω της απερίγραπτης αγάπης που έχει για εμάς. Επιπλέον, ο Θεός άμα άκουγε τουλάχιστον μια συγγνώμη από τον Αδάμ και την Εύα θα τους συγχωρούσε και δεν θα τους έδιωχνε. Τέλος, δεν θα πούμε εμείς στον Θεό τι θα μπορούσε να είχε κάνει, Θεός είναι, κάποια προοπτική έχει αυτό που έκανε, ξέρει καλύτερα από εμάς.
Και για την Παναγία και μόνο θα άξιζε να δημιουργήσει τον κόσμο λένε οι Πατέρες. Άρα το ερώτημα αντιστρέφεται: Γιατι ο Θεός να μην δημιουργήσει τον κόσμο αφού ήξερε ότι κάποιοι θα γίνουν άγιοι;
Δημοσιεύτηκε παραπάνω η απάντηση της ιστοσελίδας μας.
Πολύ σωστό! Έτσι μπράβο! Ας το δούμε θετικά και ας μη νομίζουμε πάντα ότι όλα πρέπει να τα κατανοήσουμε με τη λογική μας! Είναι απλό: δεν μπορούμε να μπούμε μέσα στη σκέψη του Θεού… Και είναι ύβρη και μόνο να το σκεφτόμαστε…
Εάν προσωπικά ήθελα να κάνω 10 αιδιά όταν μεγαλώσω και ήξερα ότι τα 5 από αυτά θα πονάνε όλη τους την ζωή( κάποιοι από εμάς αιώνια) καλύτερα να μην τα έκανα… Επίσης η απάντηση σας δεν απαντά στο παραπάνω σκέλος του ερωρηματος :<>
Παρακαλούμε, όταν ετοιμάζεστε να καταθέσετε κάποιο σχόλιο, να κρατάτε και ένα αντίγραφο. Πολλές φορές η λειτουργία copy-paste ή άλλες σχετικές δημιουργούν προβλήματα με αποτέλεσμα να εξαφανίζονται τμήματα των σχολίων, όπως συμβαίνει και σε αυτήν την περίπτωση. Παρακαλούμε τον ανώνυμο σχολιαστή να καταθέσει εκ νέου το τελευταίο κομμάτι του σχολίου του.
Τα παιδιά αυτά που λες δεν χρειάζεται να πονάνε για όλη τους τη ζωή, μπορεί άμα θέλουν να κάνουν τον πόνο τους να σταματήσει με τη βοήθεια του Θεού κι αυτό είναι δικιά τους επιλογή.
Και παλι ομως, ειναι σαν να εξαναγκαζει τους ανθρωπους να ακολουθησουν την σταυρικη του πορεια.. Γιατι αν δεν θελησει καποιος του λεει θα τριζουν τα δοντια του και θα υπαρχει αιωνιος πονος. Οποτε το σοι ελεθευρια ειναι αυτη; Ειναι σαν να λεω εγω σε καποιον ή θα εισαι δουλος μου για πολλα χρονια και μετα θα σε επιβραβευω αιωνια η θα πονας αιωνια.. Στερειται κατα καποιο τροπο η ελευθερια του ανθρωπου , παρολο που εξακολουθει να μπορει να επιλεξει
Ο Θεός εκ του μη όντος εις το είναι ημάς παρήγαγε. Ας επιχειρήσουμε πρώτα να αναλογιστούμε το μέγα δώρο της υπάρξεως! Μην περιπίπτουμε εύκολα σε μία ανούσια πορεία αίολων παραγωγικών συλλογισμών. Από την άπειρη αγαθότητα του μας έπλασε προκειμένου να γίνουμε και εμείς θεοί. Η σχέση μας με τον Θεό δεν είναι συναλλακτική,δηλαδή Τον υπακούμε και μας επιβραβεύει. Αντιθέτως επειδή πέσαμε, λασπωθήκαμε και χρειάζεται να καθαριστούμε για να καταστούμε δοχεία της Θείας Χάρης Του. Αυτός είναι και ο στόχος μας. Αυτή είναι η ουσία της ορθόδοξης πνευματικότητας. Τέλος όταν λέμε ότι λέμε ότι κάποιος θα πάει στην κόλαση δεν εννοούμε ότι θα κλειστεί σε ένα κελλί αιώνιων βασανιστηρίων αλλά ότι ο ίδιος μόνος του θα αρνηθεί την κοινωνία με τον Θεό. Ο Θεός λέει “έλα κοντά μου” και ο άνθρωπος θα του απαντά “όχι”.
Το θέμα είναι, ότι ο Θεός του λέει έλα κοντά μου να είσαι σε πλήρη κοινωνία με εμένα, αλλά εάν φύγεις από κοντά μου επειδή εγώ είμαι η ζωή εσύ θα την χάσεις αν δεν είσαι δίπλα μου. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν είναι σαν να καταρρίπτεται η ελευθερία του ανθρώπου, από τη στιγμή που επιλέγεις μεταξύ ζωής και θανάτου, είναι κάτι σαν έμμεσος εξαναγκασμος. Επίσης το αρχικό ερώτημα ήταν γιατί ο Θεός, εφόσον γνώριζε ότι την “ελευθερία” του ο άνθρωπος θα την χρησιμοποιούσε λάθος και θα κολαζοταν, γιατί τον έφτιαξε με τη δυνατότητα να τον αποστρεφεται; και να πεθαίνει σωματικός και πνευματικως από τη στιγμή που τον έφτιαξε για τη ζωή; στην ουσία σε αυτή την περίπτωση καλύτερα να μη μας είχε δώσει ελευθερία επιλογών και τη γνωση καλού και κακού! Όπως αντίστοιχα πολλές φορές όταν του ζητούμε κάτι και δεν μας το δίνει γιατί γνωρίζει ότι θα μας βλάψει, ποίος ο λόγος λοιπόν να μας έχει δώσει όλη αυτή τη ζωή, ενώ πάλι γνωρίζει ότι θα μας βλάψει και δεν θα γίνουν οι περισσότεροι θεοί, όπου γιαυτό πλαστηκαν ;
Δεν γίνεται να υπάρχει τίποτε άλλο εκτός από το καλό(το οποίο υπερέχει) και το κακό, αυτές είναι δύο μόνες δυνάμεις στο σύμπαν. Ελευθερία όμως δεν είναι να μας έχει δώσει ο Θεός τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ αυτών; Ελευθερία δεν είναι να μας αφήνει να κάνουμε ότι θέλουμε εδώ στη γη (αμαρτίες κ.α.); Ελευθερία δεν μας έδωσε να επιλέξουμε (ως Αδάμ και Εύα) την μοίρα μας. Ο Θεός μπορεί να προέβλεπε ότι θα Τον παρακούσουν με το να φάνε τον καρπό ο Αδάμ και η Εύα αλλά δεν τους έδιωξε από την αρχή περίμενε μήπως δεν το κάνουν ή άμα το κάνουν να Του ζητήσουν συγγνώμη που δεν το έκαναν. Ποτέ δεν έχουμε πει πως ο Θεός δεν ξέρει ακριβώς τι θα γίνει αλλά προβλέπει, όπως ο μετεωρολόγος, δηλαδή μπορεί να αλλάξουν τα σχέδια Του με τη δικιά μας προσευχή κ.α. Επιπλέον, ο Θεός πάντα ήθελε το καλό μας και κάνει ότι καλύτερο για εμάς για να μας φέρει κοντά του αλλά σαν ελεύθεροι που είμαστε εμείς δεν του ανταποκρινόμαστε πάντα και κάνουμε ότι κακό χωράει ο νους μας και έτσι μας παιδαγωγεί με δύσκολες δοκιμασίες (μέχρι εκεί που αντέχουμε βέβαια) για να ταπεινωθούμε, και εμείς νομίζουμε ότι μας στερεί έτσι την ελευθερία μας ενώ προσπαθεί έτσι να μας βοηθήσει. Παρόλα αυτά εμείς και πάλι δεν μετανοούμε και πάμε προς το κακό(Ελευθερία δεν είναι αυτό;) και είμαστε και αχάριστοι μαζί Του. Μήπως πρέπει καλύτερα να κοιτάζουμε τον εαυτό μας και τα χάλια μας και τον παντογνώστη, πανάγαθο και δίκαιο Θεό να Τον αφήσουμε στην ησυχία Του;
Ολες αυτες οι ανησυχιες ειναι προς ενισχυση της πιστης μας στο θεο και για να προσεγγισουμε λιγο περισσοτερο με τη λογικη οσο γινεται τον απροσιτο.. Αυτος ηταν αλλωστε και ενας απο τους λογους που κατεβηκε εδω, για να γινει κατανοητος σε ολους. Και οχι αχαριστια δεν ειναι να εξεταζει καποιος τις βουλες του θεου! Δεν εγινε καμια προσπαθεια για να βγαλω τον θεο οτι δεν εκανε καλα τη δουλεια του! Ηξερε βεβαιως και τι εκανε, απλως και πολλα πραγματα ειναι μπερδεμενα πολλες φορες μερικα λεπτα ζητημα και αναπαντητα . Εννοειται πως ειναι ελευθερια ολα τα παραπανω που ειπες, αλλα αυτη η ελευθερια σιγουρα δεν θα αρεσει σε αυτους που δεν θα θελουν να τον ακολουθησουν! Εγω μια χαρα χαιρομαι γιατι τον ακολουθω! Καποιος ομως που δεν θελει; Τι να κανει; Να πονα αιωνεια επειδη θα εχει αποστρεψει το βλεμμα του απο το θεο ; Γιατι απλα αυτος ο ανθρωπος να μην χαθει πληρως και σωματικα και ψυχικα, αλλα να πονα για παντα ;
Ισχύει ότι ο άνθρωπος δεν έχει απόλυτη ελευθερία αλλά σχετική διότι κανείς δεν είναι τέλειος αλλά μόνο ο Θεός. Και ποτέ δεν θα γινόταν να είμαστε απόλυτα ελεύθεροι διότι είμαστε εξαρτημένοι. Και για αυτό όλοι οι άνθρωποι έχουμε την τάση προς την αμαρτία, είναι δηλαδή κληρονομική όπως εμείς που κληρονομούμε βιολογικά χαρακτηριστικά από τους γονείς μας(ύψος κ.α.) και αυτό ισχύει και για όλους όσους δεν ακολουθούν τον Θεό. Βέβαια το πόνο που έχουν μπορούν να τον κάνουν να σταματήσει άμα έρθουν κοντά στο Θεό γιατί τότε θα νιώθουν πραγματικά ελεύθεροι.
Υ.Γ.:Συγγνώμη αν σε παρεξήγησα, αλλά το “αχάριστοι” που είπα παραπάνω αναφέρεται σε όλους μας.
Κι εμένα με προβληματίζει αυτό που λέει ο ανώνυμος των 15:22 και 20:09. Δηλαδή ο Θεός δεν έφτιαξε και τους αγγέλους; Αυτοί γιατί είναι στερεωμένοι στο καλό; Δε θα μπορούσε να κάνει το ίδιο και στους ανθρώπους;
Οι άγγελοι είναι ανώτεροι από εμάς και για αυτό είναι στερεωμένοι στο καλό και πλάσθηκαν από τον ίδιο τον Θεό πριν πλαστεί ο άνθρωπος. Όμως ο Θεός έχει δώσει τη δυνατότητα στον άνθρωπο να χειροτονείται ιερέας(άνδρες) και να τελεί τη Θ. Λειτουργία και να πιάνει τα άχραντα μυστήρια την οποία δεν έχει δώσει στους αγγέλους. Οι άγγελοι πριν πέσει ο εωσφόρος είχαν την δυνατότητα να μην τον ακολουθήσουν, μερικοί από αυτούς έπεσαν (όπως έκανε ο εωσφόρος και οι άγγελοι του), αλλά μερικοί όχι(ανάμεσά τους και ο Αρχάγγελος Μιχαήλ κ.α.) οι οποίοι είναι από τότε στερεωμένοι στο καλό και οι άλλοι αντίστοιχα στο κακό, δεν τους έκανε δηλαδή από την αρχή ο Θεός στερεωμένους στο καλό. Όμως δεν ωφελεί να συγκρίνουμε τον άνθρωπο με τους αγγέλους.
Αυτο που εχω σκεφτει εγω για αυτο το ερωτημα ειναι το εξης: ο θεος θελησε να φτιαξει ενα πλασμα που θα του μοιασει ( καθ’ ομοιωσιν). Εδωσε λοιπον στον ανθρωπο ενα μερος του εαυτου του. Επειδη ομως ο θεος ειναι καλος επειδη ΘΕΛΕΙ να ειναι και δεν προκειται ποτε να σταματησει να ΘΕΛΕΙ να ειναι καλος, αναγκαστικα για να επιτευχθει ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ το καθ’ ομοιωσιν θα πρεπει και ο ανθρωπος εφοσον το πνευμα του εχει θεικη προελευση να θελει να ειναι καλος, οχι ενα απλο ρομποτακι κουρδισμενο να κανει το καλο. Γιατι δεν γινεται αλλιως, γιατι ισως οι πνευματικοι νομοι ειναι τετοιοι που προκειμενου να ανυψωθει το πνευμα χρειαζεται την ιδια την ελευθερη θεληση του και επιλογη. Και τα ζωα ειναι ακακα, αλλα δεν το ξερουν η ακακια τους δεν εχει νοημα, δεν μπορει να κανει τη ψυχη τους( γιατι πνευμα δεν εχουν αλλα και να ειχαν παλι δεν θα γινοταν) να αναβαθμιστει. Ο ανθρωπος δε λεμε οτι αλλαζει μονο αν το θελει? Αν δε θελεις δε μπορει να γινει τιποτα. Η ξεκουραση δεν εχει νοημα οταν εχει προηγηθει η εργασια? Δεν εχει μεγαλυτερη αξια το να επιλεξεις το καλο ενω θα μπορουσες να επιλεξεις το κακο και εχεις συνειδηση αυτης σου της πραξης? Το ξερει ο θεος και το κακο, και να μην το ξερε του το μαθαμε εμεις με ολα αυτα που κανουμε, δεν ειναι ο θεος ενα ρομποτ που ξερει μονο το καλο ειναι προσωπο που ΘΕΛΕΙ μονο το καλο. Η ελευθερια του θεου στην ουσια ειναι δωρο στον ανθρωπο γιατι με την ελευθερια θα μπορεσει ο ανθρωπος επειδη θα το θελει και θα το επιλεξει να γινει ομοιος με το θεο. Ναι ειναι παναγαθος ειναι ομως πανδικαιος, δε θα ηταν αδικια να μη φτιαξει τον κοσμο επειδη καποιοι θα ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ να κολαστουν και να στερησει απο την Παναγια και απο τοσους αγιους που τον λατρεψαν να ειναι μαζι του?.Αυτο δεν θα ηταν αδικια? Αυτοι που θα πανε στην κολαση την ζουν ηδη απο εδω, οι ανθρωποι που ζουνε μακρια απο τον θεο ειναι δυστυχισμενοι κι ομως εξαιτιας του εγωισμου τους δεν κανουν τιποτα για αυτο θελουν να ζουν στη δυστυχια τους και να προκαλουν κακο στους αλλους. Καπου ειχα διαβασει οτι πολλοι κολασμενοι βασανιζονται οχι γιατι εχασαν το θεο αλλα γιατι εκει που βρισκονται δεν μπορουν πλεον να κανουν το κακο στους αλλους και αυτο τους βασανιζει…Για αυτους ο θεος θα αφηνε εξω απο τον παραδεισο την Παναγια που ειναι πιο καθαρη και απο το φως? Οσον αφορα το γιατι ο θεος δεν εφτιαξε τους ανθρωπους ετσι ωστε να ειναι ευτυχισμενοι και χωρις εκεινον ο λογος ειναι αυτο ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ! Γιατι το μονο πραγμα που κανει τον πνευμα του ανθρωπου ευτυχισμενο αφου προκειται γισ πνευμα θεου, ειναι η αγαπη. Μονο οταν αγαπαμε ειμαστε ευτυχισμενοι, ολες οι χαρες του κοσμου ειναι απλα προσκαιρες απολαυσεις που χανωνται και μετα νιωθεις κενος. Ο θεος εδβσε τοσες ομορφιες στον κοσμο εδωσε τεχνη μουσικη και τι δεν εδβσε στον ανθρωπο, ζωα φαγητα τα παντα χωρος να φοβαται οτι εκεινοι που θα θελησουν τημ πραγματικη ευτυχια τους με τιποτα απο αυτα δε θα μπορεσουν μα ικανοποιηθουν και θα στραφουν στην αγαπη. Η αγαπη θελει κοινωνια, σχεση μεταξυ προσωπων Δε μπορεις να αγαπας και να εισαι μονος σου, ποιον θα αγαπας τον εαυτο σου? Και η Αγια Τριαδα ειναι 3 προσωπα και το ενα αγαπαει το αλλο. Ο θεος προσφερει ανευ ορων την αγαπη του στον ανθρωπο, και περιμενει με λαχταρα απο εκεινον το ιδιο. Θελει το πλασμα του να ειναι ευτυχισμενο και ξερει οτι μονο αν αγαπα θα γινει ευτυχισμενο. Κι αυτο πρεπει το ιδιο το πλασμα να το επιλεξει δεν μπορει ο θεος να το εξαναγκασει γιατι δεν γινεται, εχει μεσα του ελευθερο πνευμα θεου. Ο ανθρωπος που απομακρυνεται απο το θεο ειναι δυστυχισμενος οχι γιατι ο θεος του δινει δυστυχια για να το τιμωρησει αλλα γιατι δεν επιλεγει να αγαπα καποιον αλλο εκτος του εαυτου του. Κι η αγαπη ειναι πραξη κοινωνιας οχι ατομισμου. Ποσο ευκολο ειναι αυτο που μας ζητα ο θεος! Τα δινει ολα και το μονο που ζητα ειναι να ΘΕΛΗΣΟΥΜΕ να τον αγαπησουμε ουτε καν να τον αγαπησουμε κι αμεσως ερχεται. Τι πιο ευκολο απο το να αγαπησεις ενα τοσο καλο θεο που σε εχει αγαπησει πρωτος πριν ακομα γεννηθεις! Λεμε οτι αγαπαμε τους αλλους αλλα αν αυτοι οι αλλοι μας ενοχλησουν η δεν κανουν το δικο μας τους θυμωνουμε και η αγαπη μας αλλαζει, μειωνεται μπορει να γινει και μισος και αμτιπαθεια. Απο εκει καταλαβαινουμε οτι αυτο δεν ηταν αγαπη πραγματικη…Ο θεος μας εστειλε στη γη γιατι χασαμε την ικανοτητα να αγαπαμε και προσπαθει χωρις εκβιασμους να μας το μαθει ξανα..
Για να παει καποιος στον παραδεισο οπου θα ειναι ευτυχισμενος πρεπει να αγαπα. Ο παραδεισος ειναι μια πνευματικη κοινωνια προσωπων,αορατη σε μας γιατι ειμαστε σαρκικοι, που συνδεονται μεταξυ τους με δεσμους αγαπης αδολης ανιδιοτελους τεραστιας αγαπης καθαρης. Αν δεν αγαπας δεν πας παραδεισο. Ομως δεν μπορει ο θεος να σε εξαναγκασει να αγαπησεις, εχουμε το δικο του πνευμα μεσα του το οποιο αγαπα τελεια γιατι αυτο θελει, δεν το εξαναγκασε κανεις. Αυτο ειναι το καθ’ ομοιωσιν, αυτη ειναι η αποστολη μας. Αν πας στον παραδεισο ενα ατομο που δεν εχει μαθει να αγαπα, ακομα και πανεμορφα που ειναι εκει θα υποφερει. Εχεις παει σε ενα πανεμορφο μερος με ωραιους ανθρωπους και παρολα αυτα λογω των σλεψεων σου να μην εισαι καλα? Ε καπως ετσι.. Ο θεος θελει ελλογα πλασματα στον παραδεισο οπως ειναι και ο ιδιος διοτι μονο αυτα μπορουν να τον γνψρισουν και να ευτυχησουν. Αλλιως θα εφτιαχνε αρκουδες και γατες μεσα στον παραδεισο που κι αυτα τα εφτιαξε αλλα για τον ανθρωπο.Πιστευω πως ειτε ο θεος εβαζε ολους μαζι μεσα στον παραδεισο απο την αρχη ειτε μονο τους 2 τον αδαμ και ευα οπως κι εκανε αυτοι που ηταν να τον απορριψουν θα τον απερριπταν ετσι κι αλλιως. Ναι μεσα απο τον πονο μπορει ο ανθρωπος μονο να αλλαξει, και πολλες φορες ενας κακος ανθρωπος αθελα του με τον πονο που προκαλει σε αλλους να τους βοηθαει να σωθουν. Βλεπουμε κι απο τον εαυτπ μας οταν τα χουμε ολα και παμε καλα μας πιανει η υπερηφανεια, ξεχναμε το θεο και θελουμε κι αλλα, στις δυσκολιες μονο τον θυμομαστε και ταπεινωνομαστε. Αν ο θεος δεν μας εστελνε στη γη με σαρκα θα παραμεναμε αιωνιως υπερηφανα πνευματα που θα ζουσαμε μακρια του οποτε θα ημασταν δυστυχισμενοι. Και το ” μακρια του” που λεμε ειναι λαθος γιατι δεν υπαρχει μερος που να μην ειναι ο θεος, πανταχου παρων και τα παντα πληρων δε λεμε,? Οποτε ολοι μεσα στο θεο ειμαστε ακομα και οι κολασμενοι θα ειναι μεσα στην αγαπη τπυ θεου απλα αυτοι που τον δεχτηκαν την αγαπη του θα τη βιωνουν ως φως ενω αυτοι που τον απερριψαν θα τη βιωνουν ως πυρ. Αγαπη θα ειναι ομως και στις δυο περιπτωσεις γιατι ο θεος δεν μπορει να σταματησει να αγαπα ακομα και τα κακα πνευματα αγαπα ο θεος απλα αυτα του εχουν κλεισει προ πολλου την πορτα. Εχω διαβασρι καπου οτι ο θεος ολους αγαπα το ιδιο απλα αλλοι δεχονται την αγαπη του αλλοι οχι.
Και μην ξεχναμε οτι οι ιδιοτητες του θεου δεν εχουν ουτε χρονικη ουτε τροπικη διαφοροποιηση, εκφραζονται ολες ταυτοχρονα σαν ενα. Εκτος απο την αγαθοτητα του υπαρχει και η δικαιοσυνη του κσι ισως δεν υπερτερει η μια της αλλης δεν ειναι ανωτερη η μια της αλλης. Η κολαση δεν ειναι τοπος με καζανια που βραζουν ειναι τροπος, κατασταση. Δεν την εφτιαξε ο θεος την κολαση, δεν εχει η κολαση αυτονομη υπαρξη. Μονο το φως υπαρχει, το σκοταδι δεν υπαρχει, ειναι μοναχα η απουσια του φωτος. Με ποια οργανα μετραμε το σκοταδι? Ποια ειναι η μοναδα μετρησης του σκοταδιου? Καμια! Δεν υπαρχει! Το οτι καποιος βλεπει σκοταδι ειναι γιατι επελεξε να κλεισει τον διακοπτη αρνηθηκε την πηγη του φωτος.Η πηγη του φωτος ομως, η λαμπα ειναι παντα εκει διαθεσιμη να την ανοιξει. Η κολαση δε θα εινσι ιδια για ολους τους ανθρωπους οπως κι ο παραδεισος! Το χε πει και ο Αγιος Παισιος..αλλοι θα παιρνουν μια δακτυληθρα χαρα αλλη μια κολυμπηθρα,( καπως ετσι δε θυμαμαι ακριβως), θα χαιρονται ομως ολοι και θα ειναι ευχαριστημενοι με ο,τι εχουν. Το ιδιο και οι κολασμενοι…Ο θεος μας αφηνει να επιλεξουμε μονη μας την κατασταση στην οποια θα βρισκομαστε στην αλλη ζωη. Οση αγαπη ενιωσες στην γη τοση θα παρεις μαζι σου φευγοντας. Δεν ενιωσες καθολου? Τοση θα παρεις επισης, δηλαδη καθολου. Ο θεος μας δινει ευκαιριες να αλλαξουμε, καποιοι τις χρησιμοποιουν καποιοι τις περιφρονουν και συνεχιζουν το χαβα τους. Παρολο που ειναι σιγουρα δυστυχισμενοι συνεχιζουν το χαβα τους! Αυτο ειναι το φοβερο και ακατανοητο! Πως γινεται να επιλεγεις τη δυστυχια? Το γιατι καποιοι επιλεγουν τη δυστυχια και καποιοι οχι αυτο ειναι το μυστηριο της ελευθερης βουλησης. Αυτο μονο ενας θεος μπορει να το δωσει.Αυτο ειναι αποδειξη της παντοδυναμιας του το οτι μπορεσει και εφτιαξε ενα πλασμα το οποιο μπορει να τον αρνηθει. Εμεις μπορουμε να φτιαξουμε ρομποτ που θα επαναστατησουν και θα κανουν τη ζωη τους? Αυτο πολεμαμε με τη τεχνητη νοημοσυνη αλλα ματαια..Ο ανθρωπος λοιπον δεν μπορει να νιωσει ευτυχια πουθενα αλλου εκτος απο το θεο γιατι τον εχει μεσα του,εχει το πνευμα του και οταν εχεις γευτει εστω και λιγη απο τη χαρη του( ολοι εχουμε γευτει τη χαρη εστω κ λιγο, προς παρακινηση απο μερους του θεου για μα τον αναζητησουμε) δεν μπορεις να νιωσεις ευτυχια με τιποτα αλλο, μονο προσκαιρη χαρα και απολαυση. Στο θεο που ειναι ΠΛΗΡΗΣ ο ουρανος και η γη της δοξης του( πληρης αρα τιποτα δεν υπαρχει τελειοτερο απο αυτον,) ο ανθρωπος βρισκει το λιμανι του και το αιωνιο για το οποιο ειναι πλασμενος
Για να το ανακινήσουμε λίγο το θέμα μετά από τόσους μήνες.. εγώ θα επανέλθω στο αρχικό ερώτημα όπως το έθεσε ο πρώτος πρώτος ανώνυμος, ίσως λίγο ανασκευασμένο, γιατί ο Θεός, εφόσον είναι όλος αγάπη, ακόμα καλύτερα, είναι η Αγάπη -και δεν το λέω καθόλου ειρωνικά αυτό, το λέω με κάθε καλή πρόθεση και διάθεση κατανόησης και εξηγήσεως του πράγματος-, προγνώριζε ότι προχωρώντας στη δημιουργία του ανθρώπου, θα προηγηθούν όλα τα γεγονότα από την Γένεση έως την Αποκάλυψη με κατάληξη πολλοί από τους ανθρώπους τελικά να κολαστούν αιωνίως, προχώρησε τελικά στην δημιουργία. Και φυσικά από τη μία κατανοώ ότι είναι τεράστια ευκαιρία για τον κάθε ένα από εμάς η ύπαρξή μας που μας δίνει την δυνατότητα να κερδίσουμε τον αιώνιο Παράδεισο, από την άλλη όμως, εφόσον ο Θεός που υπεραγαπά τον καθένα μας πέρα από κάθε λογική και όριο, προγνώριζε ότι κάποιοι άνθρωποι -πολλοί λίγοι έχει μικρή σημασία, και ένας ακόμη να ήταν έφτανε- θα κολαστούν αιώνια, πώς “άντεξε” και τελικά έκανε τον άνθρωπο. Και συμφωνώ σε όλα για την ελευθερία και τα σχετικά που έχουν προειπωθεί, και για την υπαιτιότητα του καθενός για την κόλασή του, αλλά το ερώτημα παραμένει και δεν απαντιέται με αυτές τις σκέψεις, εφόσον το γνώριζε ο Θεός αυτό σαν παντογνώστης που είναι, πώς το “αντέχει” η Αγάπη του να κολαστεί τελικά αιωνίως το πλάσμα του. Κάπου μάλιστα λέει ότι ο Θεός κατά την Δευτέρα Παρουσία θα αφαιρέσει από τη μνήμη των δικαίων τους κολασμένους και την κόλαση και ότι έχει σχέση με γνωστούς και συγγενείς που κολάστηκαν ώστε να μην στεναχωριούνται -το λέω πολύ απλοϊκά-. Και ένα άλλο ερώτημα που βγαίνει στην επιφάνεια είναι το εξής: ο άνθρωπος που αγαπάει κατά τα ανθρώπινα μέτρα θα χρειαστεί ο Θεός να του αφαιρέσει από τη μνήμη τελείως την κόλαση και τους κολασμένους ώστε να μην στεναχωριέται ακόμα και όντας μέσα στον Παράδεισο(!), και ο ίδιος ο Θεός, ο δημιουργός του πλάσματος, πώς θα μπορεί να μένει ασυγκίνητος βλέποντας εις τους αιώνας των αιώνων τόσο φρικωδώς και ανηλεώς να βασανίζεται το πλάσμα του; Είναι λίγο κάποια πράγματα που έρχονται σε αντίφαση με την αγαπητική και θυσιαστική στάση του Θεού προς τον άνθρωπο και που δεν έχουν απαντηθεί από κανέναν που έγραψε έως τώρα -με όλο τον σεβασμό-. Πολλά θα μπορούσα να πω ακόμα αλλά πιστεύω τον βασικό μου προβληματισμό τον έχω θέσει ξεκάθαρα. Ευχές σε όλους.
Η σκέψη που μου έρχεται και δεν μπορώ εγώ να απαντήσω είναι η εξής: Εάν δεν είχαμε δημιουργηθεί και “ήμασταν” σε ανυπαρξία ούτε που θα στεναχωριόμασταν που δεν υπάρχουμε γιατί δεν θα μπορούσαμε να το σκεφτούμε ούτε θα περνάγαμε όλα αυτά τα βάσανα της ζωής. Ούτε γάτα ούτε ζημιά. Γιατί όλο αυτό; Μας ρώτησε κανείς;
Αν μπορεί να απαντήσει κανείς παρακαλώ πολύ να το κάνει με απλά λόγια απευθείας στο ερώτημα χωρίς να πλατιάσει. Λακωνικά.